REGULAMIN
Aktualizacja z dnia 10.07.2024 r.
Poniższy Regulamin stanowi uporządkowane zasady udostępniania usług świadczonych drogą elektroniczną dostępnych na stronie kosowska-dietetyka.pl
Znajdziesz w nim min. ogólne zasady zawierania umów, współpracy z Dietetykiem, postanowienia dotyczące konsumentów, a także informacje dotyczące odstąpienia od umowy i składania reklamacji.
SPIS TREŚCI:
- DEFINICJE
- KONTAKT
- POSTANOWIENIA OGÓLNE
- WYMAGANIA TECHNICZNE
- USŁUGI ŚWIADCZONE DROGĄ ELEKTRONICZNĄ
- SKŁADANIE ZAMÓWIENIA
- KONSULTACJE DIETETYCZNE I JADŁOSPISY INDYWIDUALNE
- DOSTAWA I PŁATNOŚĆ
- PRAWA I OBOWIĄZKI KLIENTA
- PRODUKTY ELEKTRONICZNE
- PRAWO WŁASNOŚCI INTELEKTUALNEJ
- POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE PRZEDSIĘBIORCÓW
- ODSTĄPIENIE OD UMOWY KLIENTA
- ODPOWIEDZIALNOŚĆ ZA WADY
- DANE OSOBOWE I PLIKIE COOKIES
- POZASĄDOWE DOCHODZENIE ROSZCZEŃ
- WZÓR REKLAMACJI
§1 Definicje
Na potrzeby niniejszego regulaminu, przyjmuje się następujące znaczenie poniższych pojęć:
- Klient – Konsument, Przedsiębiorca lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta, będący osobą fizyczną lub osobą prawną, który dokonuje zakupu Produktów lub korzysta z Usługi Elektronicznej.
- Konsument – osoba fizyczna, zawierająca z Dietetykiem umowę niezwiązaną z bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową,
- Dietetyk/Usługodawca – Anna Kosowska, prowadzącą działalność gospodarczą wpisaną do CEIDG pod nazwą Anna Kosowska Dietetyka ,NIP: 5512516494, REGON: 528809046, UL. JANA BROŻKA 6A/7 KRAKÓW 30-405
- Przedsiębiorca na prawach konsumenta – osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą, która dokonuje zakupu Produktu lub korzysta z usługi Elektronicznej, kiedy z treści Umowy wynika, że Umowa ta nie posiada dla tej osoby charakteru zawodowego w oparciu o dane o przedmiocie działalności gospodarczej udostępnionych w CEIDG.
- Strona / strona internetowa – strona internetowa działająca pod adresem www.kosowska-dietetyka.pl, tel. 889356595
- Formularz kontaktowy – formularz służący do skontaktowania się z Dietetykiem i/lub złożenia zamówienia na Usługę lub Produkt cyfrowy.
- Konsultacja dietetyczna – usługa umożliwiająca Klientowi uzyskanie od Dietetyka porady dietetycznej. Usługa jest świadczona przez Dietetyka drogą elektroniczną, za pośrednictwem komunikatora internetowego lub telefonicznie.
- Produkt cyfrowy– Produkt w wersji wyłącznie elektronicznej, co do którego ma zastosowanie wyjątek od prawa odstąpienia od umowy przez Konsumenta.
- Usługa Elektroniczna – Świadczenie usług drogą elektroniczną w rozumieniu Ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2020 r, poz. 344 z późn. zm.), przez Usługodawcę na rzecz Klienta.
- Współpraca indywidualna – usługa umożliwiająca Klientowi uzyskanie od Dietetyka usługi elektronicznej wraz produktem cyfrowym.
- Cena – wskazane w polskich złotych wynagrodzenie wraz z podatkami należne Dietetykowi z tytułu zawartej Umowy. Wszystkie podane w Sklepie ceny są cenami brutto.
- Promocja – szczególne warunki zawarcia Umowy proponowane przez Dietetyka w określonym konkretnie czasie, z których Klient może skorzystać na określonych przez Dietetyka zasadach, np. obniżenie ceny Produktu, kody rabatowe.
- Regulamin – Niniejszy dokument określający zasady zawierania Umów oraz zasady świadczenia i korzystania z usług, w tym Usług Elektronicznych.
- Umowa – umowa zawierana pomiędzy Dietetykiem, a Klientem za pośrednictwem Strony lub w inny sposób, w szczególności poprzez złożenie Zamówienia przez formularz kontaktowy i opłacenie złożonego Zamówienia przez Klienta. W ramach Umowy Dietetyk zobowiązuje się do udostępnienia Usługi lub Produktu cyfrowego, a Klient do zapłaty Ceny.
- Ustawa o prawach konsumenta – Ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 287 z późn. zm.).
- Ustawa o prawie autorskim i prawach pokrewnych – Ustawa z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2509).
- Wymagania Techniczne – minimalne wymagania techniczne, których spełnienie jest konieczne do współpracy z Dietetykiem w ramach systemu teleinformatycznego, w tym do świadczenia Usług elektronicznych.
- Zamówienie – oświadczenie woli Klienta kierowane do Dietetyka składane przez Formularz Zamówienia, zmierzające do zawarcia Umowy na odległość. Zamówienie jest składane, co do zasady, z wykorzystaniem środków porozumiewania się na odległość. Składając Zamówienie Klient podaje swoje dane niezbędne dla ewentualnego zawarcia i wykonania Umowy. Złożenie Zamówienia możliwe jest także poprzez przesłanie go na adres e-mail Dietetyka wskazany w Regulaminie.
- Dni robocze – dni tygodnia od poniedziałku do piątku w godzinach od 9:00 do 17:00 poza dniami ustawowo wolnymi od pracy.
§2 Kontakt
- W przypadku reklamacji należy kontaktować się z Dietetykiem używając następujących danych kontaktowych:
- adres e-mail: kosowskaan@gmail.com
- Klient może kontaktować się z Dietetykiem za pomocą adresu poczty elektronicznej. adres e-mail Dietetyka: kosowskaan@gmail.com
- Numer rachunku bankowego Dietetyka w PEKAO: 21 1240 4214 1111 0011 3963 2968
- Dietetyk udziela odpowiedzi na wiadomości wysłane drogą elektroniczną w dni robocze zgodnie z kolejnością wpływu.
§3. Postanowienia ogólne
- Za pośrednictwem strony internetowej i formularza kontaktowego, Dietetyk zapewnia Klientowi możliwość zawarcia umowy o świadczenie usług z zakresu planowania żywieniowego, suplementacji oraz sprzedaży jadłospisów indywidualnych.
- Klient jest zobowiązany zapoznać się z treścią Regulaminu przed zawarciem Umowy. W przypadku, jeżeli Klient nie akceptuje jego postanowień, nie powinien składać Zamówienia.
- Regulamin określa zasady i warunki korzystania ze strony, a także prawa i obowiązki Dietetyka i Klientów.
- Klient nie może złożyć zamówienia przez formularz kontaktowy anonimowo ani pod pseudonimem.
- Zakazane jest podczas korzystania ze strony dostarczania treści o charakterze bezprawnym, w szczególności poprzez przesyłanie takich treści za pośrednictwem formularzy dostępnych na stronie.
- Wszystkie ceny produktów podane na stronie są cenami brutto.
§4. Wymagania techniczne
- Do korzystania ze Strony, w tym przeglądania oferty i składania Zamówień, a także zawarcia Umowy niezbędne są:
- urządzenie z dostępem do Internetu o minimalnej prędkości 5 Mb/s,
- skonfigurowana i aktualna wersja przeglądarki internetowej obsługująca pliki typu cookies oraz JaVaScript (np. Google Chrome, Opera, Internet Explorer),
- skonfigurowane i aktywne konto e-mail,
- ponadto, w przypadku załączników poczty elektronicznej, a także Treści cyfrowych – oprogramowanie komputerowe obsługujące pliki danego rodzaju, w szczególności: pdf., doc., docx., jpg., mp4.
- ponadto, w przypadku korzystania z Usług cyfrowych – mikrofon i kamera skonfigurowane z urządzeniem, komunikator internetowy Skype lub WhatsApp w aktualnej na dzień korzystania z usług wersji.
- Zakresem Umowy nie jest dostarczenie przez Dietetyka urządzeń, ani oprogramowania wskazanych w powyższym ustępie.
- Korzystanie z Usług elektronicznych, z uwagi na transmisję danych za pośrednictwem publicznej sieci Internet, wiąże się z zagrożeniem polegającym na ingerencji nieupoważnionych osób trzecich w dane przesyłane między Dietetykiem, a Klientem.
- Dietetyk ze swojej strony zapewnia środki techniczne i organizacyjne odpowiednie do stopnia zagrożenia bezpieczeństwa świadczonych usług, w szczególności służące zapobieganiu pozyskiwania, modyfikacji lub zniekształcenia danych osobowych i informacji przez Klientów oraz przez nieuprawnione osoby trzecie.
- Klienci mogą uzyskać pomoc techniczną związaną z problemami podczas korzystania ze Strony internetowej poprzez kontakt drogą elektroniczną na adres kosowskaan@gmail.com
§5. Usługi świadczone drogą elektroniczną
- Za pośrednictwem Strony, Dietetyk świadczy na rzecz Klienta usługi drogą elektroniczną.
- Podstawową usługą świadczoną drogą elektroniczną na rzecz Klienta przez Dietetyka jest umożliwienie Klientowi złożenia zamówienia przez formularz kontaktowy prowadzący do zawarcia z Dietetykiem umowy.
- Usługa umożliwiająca złożenie zamówienia przez Klienta jest nieodpłatna.
Odpłatne są umowy sprzedaży, umowy o dostarczenie treści cyfrowych zawierane za pośrednictwem Strony lub przez kontakt bezpośredni z Dietetykiem za pomocą poczty elektronicznej, a także umowy o świadczenie usług.
- W celu zapewnienia bezpieczeństwa Klientowi i przekazania danych w związku z korzystaniem ze Strony, Dietetyk podejmuje środki techniczne i organizacyjne odpowiednie do stopnia zagrożenia bezpieczeństwa świadczonych usług, w szczególności środki służące zapobieganiu pozyskiwania i modyfikacji danych osobowych przez osoby nieuprawnione.
- Dietetyk podejmuje działania w celu zapewnienia w pełni poprawnego funkcjonowania Strony. Klient powinien poinformować Dietetyka o wszelkich nieprawidłowościach lub przerwach w funkcjonowaniu Strony przez wysłanie wiadomości drogą elektroniczną.
- Wszelkie reklamacje związane z funkcjonowaniem Strony, Klient może zgłaszać za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mail kosowskaan@gmail.com. W reklamacji Klient powinien podać imię i nazwisko, adres do korespondencji, a także rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości związanej z funkcjonowaniem Strony. Dietetyk będzie rozpatrywać wszelkie reklamacje w terminie do 14 dni od otrzymania reklamacji i poinformuje Klienta o jej rozstrzygnięciu na adres e-mail składającego reklamację.
§6. Składanie zamówienia
- Proces zawarcia umowy i wyboru usługi przez Klienta przebiega w następujących krokach:
- Klient zapoznaje się z ofertą usług dietetycznych dostępną na stronie internetowej.
- Klient wypełnia formularz zamówienia, podając wymagane dane osobowe oraz informacje niezbędne do świadczenia usługi lub kontaktuje się z Dietetykiem bezpośrednio drogą elektroniczną na adres kosowskaan@gmail.com
- Klient akceptuje niniejszy regulamin oraz Politykę Prywatności, co jest warunkiem koniecznym do złożenia zamówienia.
- Klient dokonuje płatności przelewem na konto bankowe Dietetyka po potwierdzeniu przyjęcia złożonego zamówienia drogą mailową na adres podany w formularzu kontaktowym.
- Po dokonaniu płatności, Klient otrzymuje potwierdzenie zamówienia na podany adres e-mail, co jest równoznaczne z zawarciem umowy o świadczenie usług dietetycznych.
- Dietetyk przystępuje do realizacji usługi po otrzymaniu potwierdzenia płatności.
- W przypadku braku możliwości realizacji zamówienia z przyczyn niezależnych od Dietetyka, Klient zostanie niezwłocznie poinformowany o tym fakcie, a wpłacona kwota zostanie zwrócona w terminie 14 dni od dnia poinformowania Klienta tą samą metodą jaką została dokonana płatność.
- Z tą chwilą umowę uważa się za zawartą pomiędzy Klientem, a Dietetykiem.
- Potwierdzenie zawarcia umowy zostanie przesłane Klientowi na adres e-mail podany w formularzu zamówienia.
- W zależności od przedmiotu zamówienia, między Klientem, a Dietetykiem może zostać zawarta umowa określonego rodzaju. W zależności od przedmiotu zamówienia, między Klientem, a Dietetykiem może zostać zawarta umowa określonego rodzaju:
- W przypadku produktów elektronicznych – umowa o dostarczenie treści cyfrowych,
- W przypadku konsultacji dietetycznej- umowa o świadczenie usług.
- W formularzu zamówienia Klient musi podać prawdziwe dane osobowe. Klient ponosi odpowiedzialność za podanie nieprawdziwych danych osobowych. Dietetyk zastrzega sobie prawo do wstrzymania realizacji zamówienia w sytuacji, gdy Klient podał nieprawdziwe dane lub gdy dane te budzą uzasadnione wątpliwości Dietetyka co do ich poprawności. W takim przypadku Klient zostanie poinformowany telefonicznie lub poprzez pocztę elektroniczną o wątpliwościach Dietetyka. W takiej sytuacji Klientowi przysługuje prawo wyjaśnienia wszelkich okoliczności związanych z weryfikacją prawdziwości podanych danych. W przypadku braku danych pozwalających Dietetykowi na podjęcie kontaktu z Klientem, Dietetyk udzieli wszelkich wyjaśnień po podjęciu kontaktu przez Klienta.
- Klient oświadcza, że wszelkie dane podane przez niego w formularzu zamówienia są prawdziwe, natomiast Dietetyk nie jest zobowiązany do weryfikowania ich prawdziwości i poprawności, choć posiada takie uprawnienie zgodnie z ust. 4 powyżej.
§7. Konsultacje dietetyczne i jadłospisy indywidualne
- W ramach Strony, Klient ma możliwość wybrania konsultacji oraz jadłospisu
- Online
- Klient wykupuje konsultację dietetyczną, współpracę dietetyczną lub jadłospis indywidualny
- Kupujący wypełnia kwestionariusz zdrowotno-żywieniowy, przygotowuje dzienniczek żywieniowy z minimum 3 dni oraz w przypadku konsultacji lub współpracy wykonuje sugerowane badania diagnostyczne oraz rezerwuje dogodny dla siebie termin z zaproponowanych przez Dietetyka
- Kupujący przesyła podane dokumenty na adres e-mail dietetyka min. 4 dni przed konsultacją kosowskaan@gmail.com
- jeśli klient wyśle dokumenty później, a Dietetyk otrzyma je później niż 4 dni przed konsultacją termin konsultacji może zostać zmieniony.
- Dietetyk posiada odpowiednie kwalifikacje do udzielania świadczeń zdrowotnych oraz posiada kwalifikacje do udzielania świadczeń zdrowotnych w dziedzinie medycyny.
- Klient jest świadomy, że usługi świadczone przez Dietetyka nie dają gwarancji uzyskania założonych i oczekiwanych przez Klienta skutków.
- Dietetyk nie ponosi odpowiedzialności za wszystkie skutki wynikające z nieodpowiedniego stosowania planu żywieniowego i suplementacji przygotowanej przez Dietetyka.
- Klient jest świadomy, że niestosowanie się przez niego lub wybiórcze stosowanie się do uzyskanych zaleceń może przynieść negatywny skutek pod kątem stanu zdrowia, a nawet życia.
- Klient jest również świadomy, że zatajanie informacji bądź podanie nieprawdziwych informacji na temat swojego stanu zdrowia, stylu życia, przyjmowanych leków czy suplementów może negatywnie wpłynąć na stan zdrowia. Dietetyk nie ponosi za to odpowiedzialności.
- Ryzyko wystąpienia efektów ubocznych jest znikome, jednak Dietetyk nie jest w stanie przewidzieć wszystkich możliwych przeciwwskazań przy stosowaniu danej suplementacji i sposobu żywienia, dlatego Dietetyk nie bierze odpowiedzialności za negatywne skutki ich stosowania.
- Wszystkie informacje, które Dietetyk uzyskuje w trakcie świadczenia Usług dla Klienta, objęte są tajemnicą bezterminowo i nie są przekazywane osobom trzecim.
- Warunkiem przystąpienia do współpracy z Dietetykiem jest zaakceptowanie Regulaminu.
§8. Dostawa i płatność
- Dostępne metody płatności za zamówienie opisane w Regulaminie oraz prezentowane są Klientowi na etapie składania zamówienia.
- Płatności na konto bankowe nr: 21 1240 4214 1111 0011 3963
- W przypadku planu dietetycznego, zostanie on dostarczony po wypełnieniu Kwestionariusza zdrowotno-żywieniowego, który wypełnia Klient oraz wykonania sugerowanych badań diagnostycznych, jeśli będzie to konieczne.
- Dieta zostanie wysłana Klientowi do 7 dni roboczych od otrzymania wpłaty, od konsultacji, od odesłania kwestionariusza żywieniowego lub innych informacji, których Dietetyk potrzebuje do wykonania usługi, a o których poinformuje Klienta (brany pod uwagę jest termin ostatniego spełnionego warunku).
- Konsultacja zostanie przeprowadzona w ciągu 1 miesiąca od wykupienia produktu w sklepie dietetyka.
§9. Prawa i obowiązki Klienta
- Klient udziela Dietetykowi wszelkich niezbędnych informacji celem sporządzenia wywiadu zdrowotno- żywieniowego, który jest niezbędny do ułożenia przez Dietetyka prawidłowej diety i ustalenia odpowiednich zaleceń dietetycznych.
- Klient w trakcie korzystania z usług Dietetyka zobowiązany jest podawać Dietetykowi wyłącznie prawdziwe dane oraz każdorazowo informować Dietetyka o ich zmianach.
- Dokumentacja zwrotna, którą należy odesłać do dietetyka w celu przeprowadzenia konsultacji powinna być odesłana najpóźniej na 4 dni przed planowaną konsultacją.
- Dokumentacja powinna być uzupełniona w formacie WORD, PDF, przesłanie dokumentacji pisanej odręcznie nie jest przyjmowane i nie będzie podlegać weryfikacji.
- Dokumenty powinny być przesłane tak, aby umożliwiały odczyt, bez śladów cieni, rozmazanego tekstu w trakcie robienie zdjęć badań.
- Brak kompletu dokumentacji w terminie skutkuje wyznaczeniem nowego terminu, który ustala Dietetyk, nie później niż na dzień przed planowaną konsultacją.
- Dwukrotny brak dokumentacji w terminie lub nie pojawienie się Klienta na konsultacji bez wcześniejszego zgłoszenia, będzie traktowane jako konsultacja, która się odbyła.
- Dietetyk nie zajmuje się weryfikacją poprawności wysyłanych dokumentów i przypominaniem klientowi o konieczności wysłania całej dokumentacji w wyznaczonym terminie – takie obowiązki należą do Klienta.
- W przypadku udzielenia przez Klienta niepełnej lub nieprawdziwej informacji dotyczącej jego stanu zdrowia, a także nie poinformowania o zmianie stanu zdrowia, Dietetyk nie ponosi odpowiedzialności za następstwa stosowania przez Klienta ułożonej diety i zaleceń.
- W przypadku jakichkolwiek wątpliwości Klient przed rozpoczęciem diety powinien skonsultować możliwość jej stosowania ze swoim lekarzem. W razie uzasadnionej potrzeby Klient kontaktuje się z Dietetykiem za pomocą poczty e-mail.
- Współpraca w trakcie jej trwania nie polega zawieszeniu na życzenie klienta, z wyjątkiem sytuacji poważnych sytuacji zdrowotnych kiedy to Klient nie ma możliwości stosowania diety.
- Klient ma obowiązek poinformować o wszelkich problemach zdrowotnych pojawiających się w trakcie stosowania się do zaleceń.
- W przypadku gdy Klient osiągnie zamierzone efekty i będzie chciał pochwalić się metamorfozą, może to zrobić kontaktując się z Dietetykiem.
- Jest to równoznaczne ze zgodą Pacjenta na jego umieszczenie w mediach społecznościowych takich jak Facebook czy Instagram, bez danych wrażliwych.
- Konsultacja dietetyczna nie może zastąpić wizyty u lekarza w przypadku zdiagnozowanych schorzeń, a Klient ma obowiązek skonsultować się z lekarzem przed przystąpieniem do realizacji zaleceń dietetycznych.
§10. Produkty elektroniczne
- Realizacja zamówienia obejmującego produkt elektroniczny taki jak jadłospis online itp. następuje poprzez przesłanie na adres e-mail podany przez Klienta w formularzu zamówienia wiadomości zawierającej instrukcję pobrania lub uzyskania dostępu do zakupionego produktu elektronicznego.
- Z chwilą wysyłki wiadomości, o której mowa w ust. 1 powyżej, treści cyfrowe objęte przedmiotem zamówienia uważa się za dostarczone w całości Klientowi.
- W odniesieniu do jadłospisów online i innych produktów elektronicznych nie przysługuje prawo do odstąpienia od umowy oraz zwrotu produktu zgodnie z postanowieniami §10.
§11. Prawo własności intelektualnej
- Dietetyk poucza niniejszym Klienta, że treści zawarte na Stronie oraz Produkty elektroniczne objęte są ochroną prawa autorskiego.
- Prawa autorskie majątkowe i osobiste co do produktów i treści dystrybuowanych za pomocą Serwisu należą do Dietetyka.
- Bezprawne rozpowszechnianie treści lub materiałów, o których mowa w ust. 1 powyżej, może skutkować odpowiedzialnością cywilną lub karną.
§12 Postanowienia dotyczące Przedsiębiorców
- W stosunku do Klienta niebędącego Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta Dietetykowi przysługuje prawo odstąpienia od Umowy w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej zawarcia. Odstąpienie od Umowy w takim wypadku może nastąpić bez podania przyczyny i nie rodzi po stronie Klienta żadnych roszczeń w stosunku do Dietetyka.
- Odpowiedzialność Dietetyka w stosunku do Klienta niebędącego Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta jest ograniczona – zarówno w ramach pojedynczego roszczenia, jak również za wszelkie roszczenia w sumie – do wysokości zapłaconej Ceny, przy czym Dietetyk nie ponosi odpowiedzialności z tytułu utraconych korzyści.
- Wszelkie spory powstałe pomiędzy Dietetykiem, a Klientem niebędącym Konsumentem zostają poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Dietetyka
§13. Odstąpienie od umowy Konsumenta
- Konsument, który zawarł z Dietetykiem umowę na odległość, ma prawo odstąpić od umowy bez podawania przyczyny w terminie 14 dni od dnia zawarcia umowy (w przypadku umowy o dostarczenie treści cyfrowych), jeśli te treści nie zostały jeszcze dostarczone do Klienta.
- Jeśli w toku zakupu Klient lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta wyraził zgodę na wykonanie Umowy i dostarczenie mu Treści cyfrowej, Usługi cyfrowej przed upływem terminu do odstąpienia od Umowy, traci on prawo do odstąpienia od Umowy zawartej z Dietetykiem.
- Prawo do odstąpienia od umowy nie przysługuje w odniesieniu do umów o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą Konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez Dietetyka o utracie prawa odstąpienia od umowy.
- Prawo do odstąpienia od umowy nie przysługuje również, w odniesieniu do produktów przygotowywanych na specjalne zamówienie Konsumenta oraz według osobistych preferencji.
- Chwilą rozpoczęcia świadczenia jest doręczenie Klientowi wiadomości e-mail z instrukcją uzyskania dostępu do treści cyfrowych.
- Aby odstąpić od umowy, Konsument musi poinformować Dietetyka o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia – na przykład pismo wysłane pocztą elektroniczną.
- Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby Konsument wysłał informację dotyczącą wykonania przysługującego Konsumentowi prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
- W przypadku wykonania części świadczenia Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta jest zobowiązany do zapłaty za świadczenia spełnione do momentu odstąpienia od umowy zgodnie z art. 35 ust. 2 Ustawy o prawach konsumenta.
- W przypadku skutecznego odstąpienia od umowy Dietetyk zwraca Konsumentowi lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta wszystkie otrzymane od niego płatności.
Zwrot płatności zostanie dokonany przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę na prawach konsumenta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta wyraźnie wskazał na inne rozwiązanie.
- Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta nie poniesie żadnych opłat w związku z formą zwrotu płatności.
- Jeżeli Treść lub Usługa cyfrowa są niezgodne z Umową, Konsument może złożyć́ oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy, gdy:
- Doprowadzenie do zgodności z Umową jest niemożliwe albo wymaga nadmiernych kosztów;
- Dietetyk nie doprowadził Treści cyfrowej lub Usługi cyfrowej do zgodności z Umową;
- Brak zgodności z Umową występuje nadal, mimo, że Dietetyk próbował doprowadzić Treść cyfrową lub Usługę cyfrową do zgodności z Umową;
- Z oświadczenia Dietetyka lub z okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on Treści lub Usługi cyfrowej do zgodności z Umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta.
§14. Odpowiedzialność za wady
- Dietetyk ma obowiązek dostarczyć Klientowi treść cyfrową wolną od wad.
- Dietetyk jest odpowiedzialny względem Klienta, jeżeli sprzedana treść cyfrowa ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia za wady).
- Jeśli Klient stwierdzi wadę treści cyfrowej, powinien poinformować o tym Dietetyka, określając jednocześnie swoje roszczenie związane ze stwierdzoną wadą lub składając oświadczenie stosownej treści.
- Klient może kontaktować się z Dietetykiem zarówno pocztą tradycyjną, jak również pocztą elektroniczną.
- Dietetyk ustosunkuje się do składanej przez Klienta reklamacji w ciągu 14 dni od dnia doręczenia mu reklamacji za pomocą takiego środka komunikacji, przy wykorzystaniu którego reklamacja została złożona.
- Dietetyk nie ponosi odpowiedzialności za konsekwencje związane z podaniem przez Klienta niepełnych błędnych informacji o stanie zdrowia, zatajenia istotnych faktów, bądź nieprzedstawienia wszystkich wymaganych dokumentów, a także wyników badań czy też niestosowanie zaleceń otrzymanych podczas konsultacji dietetycznej.
- Konsultacja dietetyczna nie stanowi udzielenia pomocy, porady lub opinii lekarskiej, ani orzeczenia o stanie zdrowia w rozumieniu Ustawy o Zawodzie Lekarza.
- Konsultacja dietetyczna nie stanowi także działalności leczniczej ani świadczenia zdrowotnego w rozumieniu art. 3 ust. 1 Ustawy o Działalności Leczniczej. Konsultacja dietetyczna ma charakter informacyjny i edukacyjny oraz ma na celu promocję zdrowego stylu życia.
- Konsultacja dietetyczna nie zastępuje bezpośredniej wizyty u lekarza. Jeżeli istnieją wątpliwości co do stanu zdrowia oraz ewentualnych przeciwwskazań do stosowania zaleceń dietetyka, na którymkolwiek z etapów należy zasięgnąć opinii lekarza.
- Zaleca się, aby przed przystąpieniem do jakiejkolwiek aktywności ruchowej oraz przed zastosowaniem jakiegokolwiek programu dietetycznego, zasięgnąć porady lekarza. Dieta i suplementacja nie mogą zastąpić Klientowi konsultacji u lekarza specjalisty czy leków.
§15. Dane osobowe i pliki cookies
- Administratorem danych osobowych Klienta jest Dietetyk.
- Dane osobowe Klienta przetwarzane są w celu obsługi zamówień, konta użytkownika oraz ewentualnej obrony, dochodzenia lub ustalenia roszczeń związanych z zawieranymi za pośrednictwem Strony umowami.
- Szczegóły dotyczące przetwarzania danych osobowych oraz wykorzystywania plików cookies znajdują się w polityce prywatności dostępnej pod adresem https://kosowska-dietetyka.pl/polityka-prywatnosci
§16. Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
- Dietetyk wyraża zgodę na poddanie ewentualnych sporów wynikłych w związku z zawartymi umowami na drodze postępowania mediacyjnego. Szczegóły zostaną określone przez strony konfliktu.
- Konsument ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Między innymi, Konsument ma możliwość:
- zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego z wnioskiem o rozstrzygnięciu sporu wynikłego z zawartej umowy,
- Zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Klientem, a Dietetykiem,
- Skorzystania z pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika prawa konsumenta lub organizacji społecznej, do której statutowych zadań należy ochrona konsumentów.
- Bardziej szczegółowych informacji na temat pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, Konsument może szukać na stronie internetowej https://polubowne.uokik.gov.pl/.
- Konsument może również skorzystać z platformy ODR, która dostępna jest pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr. Platforma służy rozstrzyganiu sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami dążącymi do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług.
§17. Postanowienia końcowe
- Dietetyk zastrzega sobie prawo do wprowadzania oraz odwoływania ofert, promocji oraz do zmiany cen produktów i usług na stronie bez uszczerbku dla praw nabytych przez Klienta, w tym w szczególności warunków umów zawartych przed dokonaniem zmiany.
- Utrwalenie, zabezpieczenie, udostępnienie oraz potwierdzenie Klientowi istotnych postanowień zawieranej Umowy następuje przez przesłanie Klientowi wiadomości e-mail z potwierdzeniem złożonego Zamówienia oraz przekazaniem aktywnego linku do treści niniejszego Regulaminu.
- Dowód dokonania zakupu przez Klienta zostanie przekazany za pośrednictwem wiadomości e-mail.
- Wszelkie spory związane z umowami zawieranymi za pośrednictwem Strony będą rozpatrywane przez polski sąd powszechny właściwy ze względu na stałe miejsce wykonywania działalności gospodarczej przez Dietetyka. Postanowienie to nie znajduje zastosowania do Konsumentów, w przypadku których właściwość oraz jurysdykcja sądu rozpatrywane są na zasadach ogólnych.
- Treść Regulaminu jest dostępna dla Klientów bezpłatnie na stronie internetowej. Dietetyk może wprowadzać zmiany w tym Regulaminie z ważnych przyczyn, w tym, jeżeli zmienią się warunki zawarcia Umowy, przy zmianie obowiązujących przepisów, przy wprowadzeniu nowych Treści lub Usług cyfrowych, a także przy zmianie rozwiązań informatycznych. Do umów zawartych przed zmianą Regulaminu stosuje się Regulamin obowiązujący w dacie zawarcia Umowy. Niniejszy Regulamin obowiązuje od dnia
- Regulamin podlega prawu polskiemu, ponadto sprawach nieregulowanych w niniejszym Regulaminie zastosowanie znajdują powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego.
- Dietetyk zastrzega sobie możliwość wprowadzania zmian w Regulaminie. Do umów zawartych przed zmianą Regulaminu stosuje się Regulamin obowiązujący w dacie zawarcia umowy.
Niniejszy Regulamin obowiązuje od dnia r.
WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY
Usługodawca: […]
Oświadczam, że odstępuję od Umowy następujących Treści cyfrowej, Usług cyfrowych lub usług
Nazwa Treści cyfrowej, Usługi cyfrowej lub usługi: […]
Cena brutto: […]
DANE IDENTYFIKUJĄCE:
Imię i nazwisko: […]
Data zawarcia Umowy: […]
Zwrotu płatności proszę dokonać: przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jaki został przez przy zakupie / na rachunek bankowy o następującym numerze: […].
_________________________________
podpis oraz data